torstai 8. tammikuuta 2015

Viikko takana /Anu

Kakkua on saatava joka päivä. Tähän kakkumalliin pätevät samat ohjeet kuin edelliseen. Pienillä eroilla siten, että pohjaan tuli taatelia,  kahvia ja 4 - viljanhiutaleita. Täytteeseen laitoin omenaa ja limeä eli melkoisen raikas kakku. Tällä kelpaa herkutella. 


Lounaani koostui tänään salaatista, kakusta, kananmunista, kakusta. Ihana nautiskella ihan tavallista kotiruokaa joka päivä, mitä näitä nyt on.. Itsetehtyä pitsaa ja hampurilaisia,  perunamuusia ja jauhelihakastiketta .

Näissä  muutoksissa on helppo pysyä, kun  ne eivät liiaksi  poikkea normaalista arkiruoasta (joka sopii lapsillekin) tai ala tökkimään. 

Minussa on sitkeästi elänyt uskomus, jonka mukaan voin laihtua vain fitnesstyyppisellä ruokavaliolla. Tekee todella tiukkaa elää pelkällä seitillä ja kanalla monta kuukautta, jos tavoitteena ei ole kisalavat. Nostan hattua niille jotka siihen pystyvät. Liian tiukkaa tekee myös tehdä monet ruoat, kun muu perhe haluaa kuitenkin muuta ruokaa kuin minä.. hernekeittoa ja uunimakkaraa ja lasagnea. 

Pieniä askeleita joka päivä oikeaan suuntaan.  Varpaillaan,  vaan silti askeltaen. Annoskoot ovat pysyneet kohtuullisina koska tiedän, ettei tämä ole mikään ohimenevä vaihe. Kuuntelen kehoani mitä se pyytää ja minkä verran. 

Elämäntapojen muutos sairaalloisen tiukasta kohti normaalia nauttimista ruokailusta on alkanut. Se ei tarkoita herkuttelua sokerirasvamätöllä joka päivä vaan hyvällä halulla syöntiä ruoasta nauttien. Herkkujen aika on kun niiden aika on, sitten kun niitä oikeasti haluttaa. Teen tämän itselleni.
 
Meilläpä on lunta! Valtavasti! Hiihdon kanssa ollaan sen verran sujut,  että kerran pari vuodessa voin hiihtää. Nyt on oma tie hiihdetty kertaalleen ja sukset testattu.  Oli kivaa! Toivottavasti into säilyy! 


Ekan viikon kevennys jälkeen vaaka näytti tasan 66kg (-1.3kg) ja mittaus vyötäröltä -3 cm vähemmän kuin aiemmin.  Vaatteet eivät kiristä päällä enää niin pahoin kuin jouluna. Silloin toppahousut jäivät jouluherkkujen jäljiltä auki! 

Liikuntaa on tullut lähes päivittäin.  Kotitreeniä oman kehonpainolla, salitreenit ja pari lyhyttä lenkkiä kävellen. Kehonhuoltoa unohtamatta!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentoithan kiltisti!