torstai 18. helmikuuta 2016

Helmikuun treenejä ja maksimeihin valmistautumista

Epämukavuusalueella


Viikko 5 
ma tankotanssi ja treeni 1 (kyykky)
ti treeni 2 (penkki)
ke avanto ja kahvakuulaohjaus
to treeni 3 (maastaveto)
pe treeni 4 (ojentajat, hauis jne)
la ilma-akro
su lepo

Viikko 6 
ma hiihto 50min - ihan kuitti.. illalla kahvakuulatreeniohjaus
ti lepo
ke treeni 1 ja hieronta
to treeni 2
pe lepo
la ilma-akro ja treeni 3 
su treeni 4

Viikko 7
ma lepo
ti treeni1 kevennetty
ke treeni 2 kevennetty
to tankotanssi
..
pe suunniteltu lepo
la ilma-akro
su tankotanssi

Viikko 8
tiistaille ajattelin ennätyskokeiluja omalla kotisalilla. 


Splitti tai sen yritys silkeissä
Kuormitusta on ollut liikaa muiden treenien osalta, joten se on näkynyt voimatasoissa etenkin penkkitreeneissä. Ilma-akrobatiassa ja tankotanssissa kun ollaan melko pitkälti pelkän ylävartalon voimien varassa ja testasin eri päivinä eri tavalla jaksamisia. Esim. keskiviikkona tehty penkkipunnerrustreeni ja torstaina tankotanssiin osalistuminen on ihan hullu yhdistelmä. Lauantaina ilma-akrobatia sekä maastaveto oli melko killeri setti sekin, mutta hyvin silti nousi. Enemmän toki nousisi jos olisin keskittynyt pelkkään voimaan. Kuitenkin nämä muut treenit antavat minulle erittäin paljon uutta haastetta ja haluan ainakin ilma-akrobatian pitää ohjelmassa toukokuulle asti.

Viime viikolla kun toistoja oli kolme pääliikkeissä, niiden sarjapainot tein edelleen nousevasti ja viimeisimmän noston tein penkissä 50kg:lla (testasin 51kg ja se nousi kahdesti). Maastaveto puolestaan onnistui 3 x 100kg ja testasin vielä 105kg ja 110kg ei noussut maasta ollenkaan kun viimeisinä lisäsarjoina yritin. Epäonnistumisen jälkeen kuitenkin jätin tankoon 90kg ja veivasin sillä nätisti seitsemän toistoa. Kyykkytreenissä kolme kertaa meni 72,5kg:n painolla, en tosin ole ihan varma meninkö tarpeeksi alas. Kuvasin treenin mutta ei siitä ottanut selvää, missä takamus käy...Kyykyssä on ihan selvästi kehittämistä vielä asennon suhteen, kumarrun eteen ihan liikaa! Etukyykkyä mahdollisesti lisää ja muita tukilihaksia vahvistavia treenejä.

Tunnelmia lauantaina ennätyskokeiluja ajatellen; On erittäin todennäköistä, että testaan maksimit omatoimisesti vasta ensi viikon alussa. Sellainen fiilis ollut jo pitkään, että kun teen tätä omaksi huvikseni enkä varsinaisesti kisaa missään niin täytyy sitten testata ennätystuloksetkin vain, kun itsestä siltä tuntuu. Viime syksynä kaipasin kovasti jotain konkreettista kisatavoitetta ja voimanostossa suht vähällä vaivalla onnistuin pääsemään hyviin tuloksiin. Tottakai tämä ruokki nostonälkää, mutta nyt kevättalvella olen tullut siihen tulokseen, että on parasta kun ei tarvitse treenata minkäänlaisen kisapaineen alaisena. Omia voimia ei voi pakottaa eteenpäin ja mieluummin teen kompromisseja harjoittelussa kuin stressaan itseni ihan puhki. Salikisat nostivat tätä epämukavaa stressiä ja "en vain näe itseäni siellä nostolavalla". Silti haluan nähdä tämän jakson treenien tulokset omatoimisessa kokeilussa.. ja näkyyhän se jo treeneissäkin, voimaa on tullut lisää ja keho muuttaa muotoaan enemmän omaa silmää miellyttäväksi. 

Nähtäväksi jää nouseeko se 110kg tuoreilla voimilla vai ei. Pysytään kuulolla!

Maastavetoa. Mukavuusalueella.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentoithan kiltisti!